101 dagar / 100-dagars

100-dagars festen är idag och jag ligger hemma i badet. Klockan är 21.05. Jag väljer att stanna hemma, att dricka alkohol lockar inte mig, iallafall inte den nivån av alkohol som krävs på krogen. Dagen har bestått utav skola och körlektion, nu är det inte långt kvar tills jag har mitt efterlängtade körkort. Jag skulle egentligen behöva plugga ikväll, men jag orkar inte. Istället ska jag ligga i sängen och kolla på Friends samtidigt som jag sitter klistrad framför mobilen och ser hur roligt alla har som är ute och firar att det endast är hundra dagar kvar till studenten. Jag har velat fram och tillbaka i veckor angående den här dagen, om det verkligen är värt att gå ut eller inte. Det är en studentfest och jag är en student i år, men jag har inte den känslan. Att gå ut idag skulle bara innebära en våg av känslor, jag skulle förmodligen ha kul, men morgondagen skulle vara hemsk. Jag avundas dem som vart taggade för den här dagen i veckor, jag önskar att jag hade varit det. 

Nåja, nog om tankar. Som sagt bestod dagen av skola och körlektion, båda gick väldigt bra och imorgon kan jag äntligen säga "imorgon är det fredag". Helgen behövs, jag behöver få sova ut och tas hand om, den bebis som jag är. På fredag väntar en middag ute med min moster och mina syskon, det ska bli jättemysigt och på lördag hoppas jag på mellomys med Eric. Hoppas att ni haft en jättebra dag. 







Kommentera här: